COVID-19

TEST NA OBECNOŚĆ WIRUSA SARS-CoV-2:

Tu możesz się umówić na test:

https://www.gov.pl/web/koronawirus/zapisz-sie-na-test-na-koronawirusa

Kto może skorzystać z formularza?

Formularz wypełniają osoby, które ukończyły 18 lat i zidentyfikowały ryzyko zakażenia się koronawirusem lub muszą wykonać test:

– u siebie
– u dziecka, którego są opiekunem.

Jak to działa?

1. Wchodzisz na stronę z formularzem
2. Wybierasz sytuację, z powodu której chcesz wykonać test.
3. Odpowiadasz na zadane pytania.
4. Dalsze postępowanie zależy od wybranej sytuacji. System sprawdza, czy kwalifikujesz się na test Ty lub dziecko, jeśli podejrzewasz koronawirusa.
5. Wybierasz opcję „zlecenie online” lub „zlecenie przez konsultanta”.
6. Jeśli kwalifikujesz się na test i wybierzesz opcję „zlecenie online” – logujesz się przez profil zaufany. Potrzebujesz dokumentu tożsamości, by uzupełnić dane. Wysyłasz zgłoszenie. Zlecenie na test zostanie wystawione automatycznie w ciągu godziny.
7. Jeśli kwalifikujesz się na test i wybierzesz opcję „zlecenie przez konsultanta” – kontaktuje się z Tobą konsultant Domowej Opieki Medycznej. Potrzebujesz dokumentu tożsamości, by uzupełnić dane. Konsultant wystawia Ci zlecenie na test podczas rozmowy.

Konsultanci pracują 7 dni w tygodniu od 8:00 do 18:00 (również w weekendy i święta). Formularze złożone po 18.00 będą obsługiwane w miarę możliwości kolejnego dnia lub później.

8. Otrzymujesz SMS z proponowanym miejscem oraz godziną testu. Dzięki temu unikniesz kolejki w punkcie wymazowym.

9. Jeśli nie udasz się na test we wskazanym miejscu i terminie, możesz skorzystać z dowolnego innego punktu pobrań. Wtedy jednak obowiązuje Cię kolejka.
10. Poszukaj odpowiedniego dla siebie mobilnego punktu wymazowego.

11. Wynik testu możesz sprawdzić na swoim Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mojeIKP.

Na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) możesz:

– sprawdzić wynik testu na koronawirusa,
– sprawdzić, do kiedy masz kwarantannę lub izolację,
– pobrać Unijny Certyfikat COVID.

Wynik możesz sprawdzić przez stronę pacjent.gov.pl lub przez aplikację mojeIKP.

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/kwarantanna-izolacja-wynik-testu-na-mojeikp

WAŻNE:

Jeśli otrzymasz zlecenie na test, zostaniesz automatycznie objęty kwarantanną. Pozytywny wynik testu zmienia kwarantannę na izolację domową. Negatywny wynik testu zwalnia Cię z kwarantanny.

Masz pozytywny wynik?

Pozytywny wynik oznacza, że jesteś zakażony koronawirusem.
Skontaktuj się ze swoim lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), który oceni Twój stan zdrowia i ustali leczenie.
Umów się z lekarzem na teleporadę lub wizytę osobistą (jeśli zajdzie taka konieczność).

Możesz także skorzystać z monitoringu w ramach Domowej Opieki Medycznej.

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/covid-19-w-domu-pod-kontrola

———————————————-
KWARANTANNA I IZOLACJA (aktualne zalecenia):

Kwarantanna z kontaktu

Od 11 lutego 2022 r. zlikwidowana została tzw. „kwarantanna z kontaktu”. Innymi słowy sam kontakt z osobą chorą nie jest już podstawą do automatycznego nałożenia kwarantanny.

Jednak jeśli wiesz, że miałeś/łaś kontakt z osobą chorą – unikaj kontaktu z innymi w miarę możliwości i monitoruj swój stan zdrowia. Pamiętaj również o przestrzeganiu zasad dotyczących noszenia maseczki, dezynfekcji rąk i zachowaniu odpowiedniego dystansu.

W przypadku wystąpienia objawów choroby (gorączka, kaszel, duszności, ból gardła, zapalenie zatok, biegunka, ogólne rozbicie,…) umów się do lekarza poprzez kontakt z rejestracją Przychodni pod numerem 512 844 844.

Jeżeli objawy pojawią się w godzinach wykraczających poza godziny pracy Przychodni, możesz skorzystać z

TELEPORADY PIERWSZEGO KONTAKTU

tel. 800 137 200
lub przez wypełnienie formularza dostępnego na stronie:

https://dom.mz.gov.pl/nocna-swiateczna-opieka

Więcej informacji:

https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk

oraz na

https://www.gov.pl/web/koronawirus/zmiany-zasad-kwarantanny-i-izolacji

Od poniedziałku (28.03.2022 r.) został zniesiony obowiązek izolacji i kwarantanny. Zalecana jest SAMOIZOLAZCJA (zwolnienie lekarskie), aby wrócić w pełni do zdrowia oraz postąpić w zgodzie z odpowiedzialnością społeczną.

—————————-
MASECZKI i DEZYNFEKCJA NA TERENIE PRZYCHODNI:

Do 31 sierpnia 2022 r. nakazuje się zakrywanie, przy pomocy maseczki, ust i nosa w budynkach, w których jest prowadzona działalność lecznicza oraz w aptekach. Przesądza o tym rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 maja 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1144).

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/zmiana-rozporzadzenia-w-sprawie-ustanowienia-okreslonych-ograniczen-19244908?_ga=2.174392482.1264322227.1658499272-385528774.1658499271#xd_co_f=NzA1ZWQzYjgtMmIzNC00YmZmLTk4OGQtZTE4YmI2NjhmOGI0~

———————————————-
STACJONARNY PUNKT SZCZEPIEŃ:

Od 22 lipca 2022 r. uruchomione zostały zapisy na szczepienie drugą dawką przypominającą dla pacjentów powyżej 60 roku życia.

Aktualne terminy dostępne u personelu Przychodni i na profilu FB Przychodni.

Przychodnia „Na Wzgórzu”, jak i Przychodnia Rodzinna Kolbudy dokłada wszelkich starań, by pacjenci oraz ich bliscy mogli skorzystać z dogodnych terminów oraz wyboru szczepionek, jak i określonej dawki:

– szczepionka mRNA PFIZER / Comirnaty (dla pacjentów powyżej 12 roku życia) / 2 dawki w odstępie 3-6 tygodni – 30 mikrogramów/dawkę

– szczepionka mRNA PFIZER / Comirnaty (dla pacjentów w wieku 5-11 lat) / 2 dawki w odstępie 3-6 tygodni – 10 mikrogramów/dawkę

Rejestracja na szczepienie odbywa się poprzez:

– bezpośrednio kontakt telefoniczny z Przychodnią pod numerem 512 844 844 (pierwszy poziom wyboru – 1, drugi poziom wyboru – 0)
– infolinię 989
– Internetowe Konto Pacjenta

Ulotki dla pacjentów:

https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/comirnaty-epar-product-information_pl.pdf

https://pacjent.gov.pl/sites/default/files/2022-01/Ulotka%20dla%20Pacjenta_Comirnaty10_TS_pomaranczowe%20wieczko_24.01.2022.pdf

Przed szczepieniem pacjent wypełnia kwestionariusz odpowiadając na pytania związane ze stanem zdrowia.
Następnie przeprowadzane jest badanie kwalifikacyjne przez lekarza – w przypadku kwalifikacji pozytywnej pielęgniarka podaje szczepionkę w lewe lub prawe ramię.
Ostatnim krokiem jest min. 15 minutowa obserwacja pacjenta podczas pobyty na terenie Przychodni.

——-
KWESTRIUNARIUSZE KWALIFIKUJĄCE oraz więcej aktualnych informacji na temat szczepień p.COVID-19 znajdą Państwo pod linkami:

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/szczepienia-przeciwko-covid-19

——-
CERTYKIAT POTWIERDZAJĄCY ZASZCZEPIENIE – INFORMACJE:

Unijny Certyfikat COVID znajdą Państwo na swoim Internetowym Koncie Pacjenta, w aplikacjach mojeIKP oraz mObywatel

więcej informacji:

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/podrozuj-po-europie-z-unijnym-certyfikatem-covid
https://www.gov.pl/web/mobywatel/unijny-certyfikat-covid

—————————————
MOBILNY PUNKT SZCZEPIEŃ:

Informujemy, że wyjazdowy punkt szczepień przeciwko COVID-19 przy Przychodni „Na Wzgórzu” od dnia 15 marca 2022 r. zawiesił przyjmowanie nowych zgłoszeń.

Wszystkich pacjentów zgłoszonych do tej pory będziemy sukcesywnie informować o planowanym terminie zaszczepienia z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Szczegółowe informacje:

e-mail: szczepienia@przychodnianawzgorzu.pl

512 844 844 wew. 1 / wew. 0

Zgłoszenia w dalszym ciągu przyjmuje gdyński punkt wyjazdowy – Nord Ambulanse znajdujący się przy ul. Żukowskiej 9.

Kontakt:

tel. 537-563-999
e-mail: szczepienia@nordambulanse.pl

Jednocześnie przypominamy, że wyjazdowe punkty szczepień stanowią dodatkowe wsparcie dla
punktów szczepień populacyjnych, które zadeklarowały przeprowadzenie szczepień w miejscu
zamieszkania, w sytuacjach gdy wymaga tego stan zdrowia pacjenta.

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/zaszczep-sie-czwarta-dawka